lördag 28 februari 2009

Dagens ord


Med risk för att låta emotionellt ambivalent på gränsen till manodepressiv måste jag dela med mig av min sinnesstämning idag. Ljuset som fram tills idag har verkat skratta åt mig (lika omedvetet som en skrattande tvååring plågar en bitter pensionär ) drog mig imorse hela vägen till yogamattan. Klockan halv nio gick jag upp och ville mest av allt ut på balkongen, ut på gården, ut på promenad till Fisksätra torg, kanske mycket längre. Kanske hela vägen till Saltsjöbaden.

Dagens ord är: sprudlande. Och vårglädjen är komplett. Dottern springer omkring med shorts och linne och golfarkeps. Mannen sjunger medan han rakar sig och jag själv, jag öppnar alla fönster och släpper in.

HALLELUYAH!

1 kommentar:

  1. Amen, vad bra att du vädrar ut lite av den där spänningen ur väggarna. :)

    SvaraRadera