måndag 9 februari 2009

Noteringar


Käre Obama,
Bygg tåg genom USA också, det borde sporra ekonomin.

Inatt drömde jag att jag var otrogen med John Cleese och låg och sa "yeeeesss..." och " I know.... yes I know..." i äkta Cibyl Fawlty-stil under tiden. Vaknade med ångest. Ringde mannen och bad om ursäkt. Kändes bra igen.

Dottern sov i garderoben inatt. Tror att det påminner henne om våra trångbodda första år tillsammans.

Vår resa till Norrköping gick bra. Genom dimman fick jag se mannens lägenheter under studietiden, fotoalbum bläddrades igenom där barbystade ynglingar bakade ihop och brottades. En grönsakssvarv inhandlades. På söndagsmorgonen vaknade entreprenören inom mig redan vid halv åtta tiden och jag hade svårt att tysta henne vid frukostbordet. När mitt budskap om tystnad och sinnesfrid gick fram blev jag alldeles tom, entreprenören höjde på ögonbrynen och sa "jasså minsann duger inte jag längre?" och tog sina bästa vänner passionen, entusiasmen och lyckan med sig i nån djup grotta någonstans där jag inte kunde hitta dom. Vi promenerade Norrköping runt, sedan åkte vi hem. I bilen undrade mannen sårat om jag inte var så intresserad. Jag skyllde på att jag fått ont i öronen av vinden, att jag var gravid och trött och sen kände jag mig som en idiot under resten av resan.

Inköp av grönsakssvarv lyckat. Middag igår: "nudelsoppa" (buljong med knappt kokta långa strimlor morot och rättika).

Visst klarar vi av att bo på 25 kvadrat hemma hos min mamma. Bara vi installerar en loftsäng och dottern har eget rum. Vi säljer allt vi har och köper några spånplattor. Hade aldrik kunnat ana att det skulle gå så snabbt att bända loss när man väl lyckats få grepp mellan sig själv och sina materiala tillgångar.

Uppdrag hemmefru klart för idag. Två timmar tog det att städa klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar