onsdag 4 februari 2009

Leva vidare?


Nu har jag lagt in alla utsorterade böcker på bokbörsen. 513 annonser har jag nu. Så har jag ju redan sålt typ 50 böcker. Här är länken: http://www.bokborsen.se/minsida_nytt.php?sellerid=876171.

Sen ska vi tvätta alla kläder och lägga in alla prylar på tradera. En loppisrunda blir det förhoppningsvis snart.

Jag och min föredetta granne nu bloggkollega ordfarande har samlat på oss under årens lopp. Vi hakade på alla bokklubbars erbjudanden och jag räknade och jämförde hur många böcker vi hade. Så fort vi kom hem till varandra, efter den sedvanliga kramen och kärleksfulla leenden, strosade vi vidare till bokhyllan där våra blickar vandrade i flera minuter innan vi kunde sätta oss ner och börja fika. Stolta bokfetischister, hon var den ända jag kände utöver min far som också luktade i boken innan hon bestämde sig för vad hon tyckte.

Nu har även hon lagt upp en sida. Sorgligt är det men ändå inte, en triumf över den sista gnuttan överdriven konsumtion som jag vältrat mig i. Från och med nu blir det bibliotek. Inköp av böcker kommer att göras på antikvariat, bokbörsen, blocket eller tradera och inköpen kommer att styras av en enda fråga: kommer detta att vara nästa bok jag läser. Annars är det lätt att tänka 20 böcker framåt.

Och gud vad vår flytt till Malmö kommer att vara så mycket enklare än alla de andra flyttar.

2 kommentarer:

  1. Fniss fniss , jo du ...vad ska vi nu sniffa på? Ska vi tvingas sniffa på varandra nu istället=). Ja, vet! Bebisar, dom luktar faktiskt lika gott som böcker. Det en annan nivå bara. Vi börjar med din som kommer snart. Jag glädjer mej helt vilt. Puss

    SvaraRadera
  2. Du borde läsa Theresias resa som jag har länk till. Du kommer att gilla den! Kram

    SvaraRadera