söndag 12 juli 2009

Insekter

Vi har alltså flyttat till landet. Det är officiellt. Första kvällen i Brösarp firade vi med att gå ut och äta på det välrenommerade gästgiveriet som drar till sig alla i närheten. Fantastisk lasagne. Fick erbjudande om att äta upp ett gäng mc-knuttars äggakaga men vår jatackning togs inte på allvar. Jag blir upprörd när mannen dödar en fluga, helt oprovocerat. 

Tredje morgonen. Klockan är sex, Vilgot har vaknat lite då och då under natten men just nu sover han gott. Jag också. Fram tills någonting väcker mig. Det är tre flugor i rummet. De gillar mig. Jag smakar svett. De flyger på milimertersavstånd från hud och hår. Jag går upp. Vilgot fortsätter sova.

Fjärde dagen. Jag sitter och ammar och läser. Hör flugorna flyga omkring mig. Två av dem pippar. De försöker göra det på mitt ben men det får de inte.

Dag sex. Fönsterrutan full av små små flugor.

Dag sju. Vaknar för femte gången klockan sex av dessa satans flugor.

Dag åtta. Köket invaderat. 

Åttonde dagen, eftermiddag: vi har skaffat oss en flugsmälla.


1 kommentar:

  1. Vad sägs om att dag 14 bygga flugnätsdörrar till ytterdörr och sovrum? :) Det har vi i stugan, funkar förträffligt, om man kommer ihåg att hålla dem stängda....

    SvaraRadera